Vykastrovaný kocour "skáče" po kočce
"Pořídila jsem si před půl rokem kočičku a kocourka. Kočička je o pouhý měsíc starší, všimla jsem si, že už ve čtvrtém měsíci po ní začal kocourek "skákat". Tak jsme ho ihned po pátém měsíci dali vykastrovat. Ale už 14 dní po kastraci to dělá znova. Je to normální?"
Naše odpověď:
Není to tak úplně normální, ale stává se to. Nechejte kočičku taky vykastrovat, ať mu "nevoní" a ona si s ním už sama poradí. Kocoura můžete nějak odstrčit, odpoutat pozornost hračkou, ale netrestejte ho! Časem to odezní.
Můžete nám zavolat na 724 142 463
nebo napsat na email kocky.sos@seznam.cz
Komentáře
Přehled komentářů
Dobrý den, měla bych dotaz. Máme doma kočičku, stará 9 měsíců, nekastrovana. Někdy v půlce ledna jsme zachránili z ulice kocourka, který byl sice kastrovany, ale nikdo se k němu nepřihlásil, tak jsme se rozhodli že si ho necháme. Jelikož bylo pozdě večer, návštěvu veteriny jsme nechali na další den a samozřejmě spali odděleně, jelikož to bylo na rychlo, tak jsme neměli možnost se na příchod nového kocourka připravit. Po návštěvě většiny jsme zjistili že kocourek je zhruba o 2 měsíce starší než naše kočička tak jsme usoudili, že nebude problém aby si na sebe zvykli. Nechávali jsme je ať si na sebe zvykaji pomalu, každý ve vlastní místnosti, aleuz jsou to cca 3 měsíce a připadá mi, že si kočička s novým přírůstkem nerozumí. Už není tak hravá jak bývala a když si hraje, tak jenom pokud tam není kocourek. On by si s ní asi chtěl hrát, ale ona se ho nejspíš bojí. Když už si spolu hrají, tak on na ni spíš útočí, kouše ji za krkem a ona na něj syčí. Myslíte že by pomohlo kočičku vykastrovat nebo nějaký jiný nápad? Kočička je jinak mazlivá a přítulná, dokonce i s jinými kastrovanymi koucoury se snesla když ji hlídali ještě před příchodem známí co mají 2 starší kocourky. Ale s jiným mladším, kastrovanym kocourem už se tak nesnesla.
Re: Kočička a kocour
(Kočky SOS, 20. 5. 2024 22:33)
Dobrý den paní Táňo,
ano, kastrace je základ!
Nevím, proč máte v 9 měsících kočku nekastrovanou? A nenapadlo vás kočku kastrovat ani po příchodu kočičího kamaráda? Na co vlastně čekáte? Kočka by se měla kastrovat v 5 měsích věku, dříve, než dospěje, aby neprocházela mrouskáním. Podívejte se na této stránce vlevo v menu do rubriky "Kastrujte!" na článek "Kdy a jak kastrovat?"
Není možné, že vaše kočka zrovna mrouská?
Každopádne - nekastrované kočky nejsou vůči jiným kočkám přátelské, ochraňují si své teritorium, hlídají území (a to platí i pro byt, kočka to nerozlišuje), v 9 měsících mají vyšší hladinu harmonů, chystají se na páření.
Kočka a kocurek jsou přibližně stejně staří, opravdu nevidím problém, proč by, když budou OBA KASTROVANÍ, neměli spolu vycházet.
Re: Re: Kočička a kocour
(Táňa, 21. 5. 2024 8:38)Dobrý den, děkuji za odpověď. Kočička nebyla kastrovana z důvodu že je výhradně domácí a pořád nebylo jiste zda se o kocourka někdo nepřihlási, každopádně to máme určitě v plánu.
Re: Re: Kočička a kocour
(Táňa, 21. 5. 2024 8:40)Dobrý den, děkuji za odpověď. Kočička nebyla kastrovana z důvodu že je výhradně domácí a pořád nebylo jiste zda se o kocourka někdo nepřihlási, každopádně to máme určitě v plánu.
Re: Re: Re: Kočička a kocour
(Kočky SOS, 21. 5. 2024 12:13)
Kastrovat je nutné i kočky, které žijí v bytě, nemají přístup ven a nehrozí, že vám přivedou nechtěná koťata.
Je to proto, že když kočky mrouskají a nemůžou zabřeznout, jsou velmi nešťastné a frustrované, nervozní, další věc- časem se jim na vaječnících dělají cysty, na děloze velké jizvy. Mrouskání je pro kočky vysilijící a vyčerpávající. Kočky mívají bolesti a třeba ani netušíte, že pokud je kočka nevrlá, nespokojená, občas může močit mimo WC, že příčinou toho všeho je, že je nekastrovaná.
Na veterině se zeptejte jakým způsobem kastrují a pokud jenom zaštipují vaječníky, hledejte jinou veterinu, kde kastrují tak, že odeberou vše, i dělohu, kdyby děloha zůstala, v budoucnu hrozá její záněty a další operace.
Projděte si prosím na našich stránkách tu rubriku "Kastrujte!"
Značkování
(Lucie , 25. 1. 2024 19:36)Dobrý den, měla bych prosím dotaz. Máme doma již několik let vykastrovanou kočku. Nyní se k nám nastěhoval ztracený kocourek, jemuž hledáme majitele, ale pokud se nenajde, jsme rozhodnutí si ho nechat. Od chvíle, co u nás kocourek je, jsme už 2x zjistili, že je počůraná dětská postel, což se předtím nikdy nestalo. Je možné, že si tím kocourek značkuje? Nebo je možné, že takto reaguje naše kočka, kterou máme původně, protože se např. cítí ohrožena tímto novým kocourem? Pokud je pravděpodobnější, že by značkovačkoval kocour, pomůže jeho kastrace? V případě kastrace přemýšlím, jestli mám vůbec oprávnění nechat udělat kastraci kocourovi, říkám si, co když se ještě přece jen majitel najde a kastraci si nepřeje.
Re: Značkování
(Kočky SOS, 25. 1. 2024 22:00)
Dobrý den,
vy jste u toho nikoho nepřistihla, takže nevíte?
Vy podezříváte, že by to mohl být i ten kocourek? Ale to by znamenalo, že on, nováček vám chodí po celém domě? Vy jste ho jen tak vpustila do teritoria vaší kočky? :-(
To je velmi špatné a tipovala bych si, že z nespokojenosti vám to dělá vaše kočka.
Jak je u vás kocour dlouho? Pokud píšete, že hledáte majitele, tak tipuji, že jenom krátce, proto nechápu, že se vám pohybuje po domě a dostane se k dětské posteli. Protože ...
a) Když k dospělé kočce přidáte druhou kočku, musíte tu novou mít nějakou dobu odděleně a musíte je postupně seznamovat.
b) Navíc ta nová kočka musí být kastrovaná. Není myslitelné nechat nekastrovaného kocoura se takto pohybovat po domě, kde dosud bylo teritorium vaší kočičky, způsobujete jí tím velký stres, ano, cítí se nejistá, ohrožená a proto čurá mimo WC.
Přemýšlíte jestli máte "oprávnění" kastrovat kocoura?
No tak správně teda nemáte.
Ale jestli takto uvažujete, tak v tom případě, jste neměla kocoura vůbec brát do domu. Měla jste mu poskytnout pomoc, azyl někde ve sklepě, krmit ho a všemožným způsobem (vyhlášení obecním rozhlasem, letáky, facebook) hledat majitele. A pokud by se majitel ani po nějaké době nenašel, kocour by musel na kastraci a teprve poté by následovalo opatrné seznamování s vaší kočkou a vpuštění kocoura do domu.
Nenapadlo vás, že nekastrovaný kocour by vám mohl značit nebo že by to nemusela zvládnout vaše kočka? Přece nemůžete mít u vaší kastrované kočky nekastrovaného kocoura, který se dříve či později bude chovat teritoriálně.
Teď je každá rada drahá, protože jste velmi pokazila ten začátek a vaše kočku už stávkuje a je ve stresu.
Vždy krok číslo jedna je kastrace, odblešení, odčervení a teprve pak se mohou kočky pomalu seznamovat.
Jak kočky seznamovat najdete vlevo v menu v příspěvku "Pořídili jste si kočku z útulku?" Ale nevím jestli v tomto případě už není pozdě a jestli kočka nepřestane čurat mimo, musíte kocourovi co nejdříve najít jiný domov.
Pokud máte i jiné otázky, je lépe nás kontaktovat na emailu kocky.sos@seznam.cz
Kocour
(Nikol, 30. 10. 2023 14:12)Ahoj, máme doma nalezence , zachránili jsme ho z ulice když mu byl cca půl rok. Před rokem byl na kastraci , a můj dotaz zní včera se začal chovat hrozně divně, je normálně živý blázen , ale od včera nemá moc chuť k jídlu přitom by snědl ostatní členy rodiny jak otesánek. Plus - nevím jak to napsat aby to dávalo smysl , prostě má vyteženého pinďoura a cuká sním v poloze jak kdyby chtěl kakat. Nevíte co by to mohlo být ? Děkuji za veškeré názory a odpovědi.
Re: Kocour
(Kočky SOS, 30. 10. 2023 15:28)
Běžte okamžitě na veterinu, kocour jr nemocný, má potíže s močovými cestami, je možné, že se nemůže vymočit!
Dejte prosím vědět, že jste četla mou odpověď.
Co je vhodnejsi pro vykastrovaneho kocoura za partaka
(Weronika, 5. 7. 2023 15:42)Je lepsi pro vykastrovaneho kocoura poridit kocicku nebo radeji kocoura?
Re: Co je vhodnejsi pro vykastrovaneho kocoura za partaka
(Kočky SOS, 5. 7. 2023 19:46)
U vykastrovaných koček na pohlaví nezáleží, k vykastrovanému kocourovi můžete pořídit jak kocoura tak i kočičku.
Spíše je důležitý věk koček, například není dobrý nápad pořídit ke staršímu zvířeti kotě.
Ke kotěti pořiďtě jako kamaráda druhé kotě, k dospělé kočce už raději kočku dospělou (kotě totiž může dospělou kočku svými hrami a výpady obtěžovat nebo naopak - dospělý kocour se může s kotětem nešetrně hrát) no a ke kočičímu seniorovi nepořizujte vůbec nic a nechte ho v klidu a bez stresu dožít.
Na naší titulní stránce najdete odkaz na příspěvek Jak vybrat kočku:
https://kocky-hodonin.estranky.cz/clanky/zeptali-jste-se-nas/jak-si-u-nas-vybrat-kocku--nechte-si-poradit-.html
Jak potom kočky seznámit najdete perfektní návod ve videu na youtube na tomto odkazu:
https://www.youtube.com/watch?v=Ugzd-C8W2RA&t=5s
Vykastrovany?
(Natalie Nuhlickova, 15. 10. 2012 15:45)
Dobry den, poridli jsme si kotako bile britske kocky. Narodila se v dubnu. Jednoho dne se kolem zahrady potloukal siamsky kocour. Ujali jsme se ho tedy a s britkou jsou velci kamaradi jako brat se sestrou. Neznam ale stari kocoura, ale urcite bude taky mlady, bud jak britka, nebo max. o rok starsi. Bali jsme se, ze po sobe budou skakat ( britka jeste neni podvazana) ale prave ze vubec. Je mozne, ze uz je kocour kastrovany a jak to jde pripadne v praxi poznat. Pokud by byl, mam nechavat britku podvazat? Neni to zbytecne? Jsou doma, takze zadny jiny kocour ji ,,poskakat,, nemuze,
Dekuji za odpoved, s pozdravem Natalie Nuhlickova.
Re: Vykastrovany?
(Kočky SOS, Petra, 19. 10. 2012 16:35)Vemte kocoura k veterináři, Natálie, on Vám řekne, jestli je kastrovaný.. Kdyby nebyl, nechte ho vykastrovat a kočku taky. Vykastrovat, ne "podvázat"!
Re: Re: Vykastrovany?
(Pavel , 18. 12. 2022 8:41)Tak tohle mě zaujalo. Chytit na zahradě cizího kocoura a nechat ho vykastrovat????? Možná někdo čekal až se vrátí z toulky, jak mají kocouři ve zvyku. Všechny kočky nežijí pouze v bytech a domech,a nejsou všechny vykastrované.
Re: Re: Re: Vykastrovany?
(Kočky SOS, 18. 12. 2022 11:53)
Ano, všechny kočky nejsou kastrované, bohužel. V mnoha zemích na světě už je na to zákon a doufáme, že brzy bude i u nás, protože kočka je zvíře velmi přemnožené.
A pokud vy jste proto, aby se nekastrovaní kocouři toulali po okolí, lezli na cizí pozemky a zahrady a tam vše značkovali zapáchající močí (a majitel si to asi musí podle vás nechat líbit), navzájem se rvali a předávali si tak FIV a FELV, které následně při páření přenášejí na kočky, kterým se rodí mrtvá nebo nemocná koťata, tak se obávám, že nejste na správných stránkách a nenajdete u nás nic, co by se vám mohlo líbit.
Ano, je možné že kocour něčí byl a že ho někdo čekal? No tak by se mu vrátil. A navíc se mu přestane toulat a obtěžovat své okolí.
Jenže jestli jste si nevšiml, paní píše, že kocour u nich zůstal a je kamarád s jejich kočkou, proto situaci musela řešit.
Příspěvek je 10 let starý.
značkování
(annabelka@post.cz, 8. 4. 2018 17:41)Dobrý den.Chci se zeptat zda li vykastrovaný kocour značkuje a mohlo by se stát,že by skákal po kočce ikdyž jsou oba vykastrovaní?Chci si vzít z azylu pro kočky kocourka exotického,nyní je vykastrovaný přibližně měsíc,ale z klece asi chudák moc nevylez a používal se jen na "skok",tak váhám.Děkuji
Re: značkování
(Kočky SOS, 8. 4. 2018 18:46)
Dobrý den,
včas /nejpozději do roku/ vykastrovaný kocour rozhodně neznačkuje a ani neskáče na kočku.
Ale nevím, jak starý je Vámi zmiňovaný kocour, pokud už je starší a byl zyklý značkovat revír, může ze začátku stále značkovat.
Zajímejte se i o jeho povahu, jak se chová k ostatním kočkám, zda není dominantní ...
značkování
(annabelka@post.cz, 8. 4. 2018 17:41)Dobrý den.Chci se zeptat zda li vykastrovaný kocour značkuje a mohlo by se stát,že by skákal po kočce ikdyž jsou oba vykastrovaní?Chci si vzít z azylu pro kočky kocourka exotického,nyní je vykastrovaný přibližně měsíc,ale z klece asi chudák moc nevylez a používal se jen na "skok",tak váhám.Děkuji
značkující kocour
(Milena , 12. 2. 2012 8:17)Mám doma kocoura po operaci močových cest. Jednou měsíčně,několik dní mi po bytě močí i s krví. Trvá to vždy 4 - 5 dní, Ráno vstáváme a první co musím udělat tak umít zem v celém bytě.Stále značkuje ikdyž je vykastrovanej.
Re: značkující kocour
(Lucka, Kočky SOS, 12. 2. 2012 9:17)Mileno, Váš kocour neznačkuje, ale dává Vám najevo, že má problém. A to práve s močením. Prece i to, že ma v moči krev ukazuje, že má problém, že ho neco bolí. Vemte ho rychle k veterinári.
Kočička a kocour
(Táňa, 20. 5. 2024 8:19)